Rekruttering, testing og personlighets­analyse

Rekruttering av nye ansatte kan være en utfordrende og spennende prosess, og omfatter perioden fra et behov for ny eller utvidet kompetanse oppstår, til deres nye medarbeider er på plass og integrert i bedriften.

Prosessen starter allerede når det avdekkes behov for kompetanse og arbeidskraft i virksomheten og fortsetter vanligvis med utarbeidelse av kravspesifikasjon, utlysning av stillingen, behandling av søknader, innkalling til intervju, vurdering av søkere, utvelgelse, referansesjekk og ansettelse.

Den vanligste formen for vurdering av søkere er intervjuer. I tillegg velger mange å bruke evne- og personlighetstester for å kvalitetssikre egenskaper, evner og motivasjon, noe som kan være utfordrende å forutsi basert på intervjuer.

Når ansettelsen er gjort og kontrakten signert, starter onboardingsfasen. Onboardingsfasen er en viktig og tildels avgjørende fase for hvor vellykket rekrutteringen blir, og hvor godt og fort kandidaten kommer inn i arbeidsoppgavene og miljøet på den nye arbeidsplassen.

ilico har lang erfaring med å bistå i deler av rekrutteringsprosessen samt å gjennomføre fulle prosesser hvor vi gjør rekrutteringen fra a-å og leverer kandidater ut ifra kundens ønsker og kravspesifikasjoner. Vi er svært opptatt av å kvalitetssikre kandidater, og prosessene gjennomføres på en smidig måte, både for oppdragsgiver og for arbeidssøker.

Vi har ulike samarbeidsmodeller innen rekruttering, så ta gjerne kontakt med oss for mer informasjon så finner vi den modellen som passer best for dere.

Vil du vite mer? Ta kontakt med oss i dag.